“Una ascensió a l'alta muntanya és d'entrada un pretext per l'amistat."

21 de gener 2015

El Torn, Mar i Muntanya en petit format

El dia anterior a Nadal, en un dia rúfol, vam fer una sortida per la platja...i per la muntanya, o sigui un matxembrat d'aquests que només ens pot oferir el nostre territori.

Sortint de l'Hospitalet de l'Infant pel passeig marítim i després per un tram de platja, vam entomar el camí de ronda just on uns antics búnkers de la Guerra civil encara vigilen el mar impertèrrits al pas del temps...
Després d'una estoneta caminant pel camí de ronda i havent passat un mega càmping (buit i sense vida aparent) vam baixar de nou a la vora del mar per recòrrer en tota la seva extensió la magnífica Platja del Torn, antigament lloc predilecte de desembarcament de corsaris i ara catalogat com espai d'interès natural (a banda de ser una coneguda platja nudista).

Arribàrem xino-xano a la formació rocosa característica anomenada Illot del Torn (que en el passat la encapçalava una torre de guaita, recordem, els corsaris) i vam començar la pujada (en aquest cas per una carretereta) fins entomar un corriol que ens deixà al cim del Torn (153 m.) amb unes bones vistes de l'entorn, llàstima que una boirina emprenyadora donava poca visibilitat, tan de la banda de la Serra de Vandellós -Tivissa a l'interior, com de la part de la costa.

Vam desfer els nostres passos fins a la carretera i vam començar a carenejar per un corriolet ben maco, assolint el cim de la Punta Rojales (147 m.) i baixant fins a les restes d'unes bateries antiaèries de la Guerra Civil (es pot deduir que en el seu temps va ser una zona estratègica), ja només quedava l'últim tram de tornada fins a L'Hospitalet de l'Infant.

Una d'aquelles excursions relaxades, solitàries, amb indrets amb molta història i sorprenents paratges i natura, això si, cal escollir bé l'època de l'any, per raons climatològiques i de massificació humana...

Reportatge Fotogràfic
Track

SaluT i Muntanya!!!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

En petit format, sí. Però cal recordar que "al pot petit hi ha la bona confitura".

marietadelullviu ha dit...

La platja dels pirates,la pujada per carretera solitària... les bateries antiaèries de la Guerra Civil, dia boirós... una bona passejada que recordo molt especial.